Coaching
Milyen egy coaching folyamat?
Mielőtt belevágunk a közös munkába, lesz egy ingyenes nulladik alkalom. Itt lehetőségünk lesz mindent átbeszélni, a benned felmerülő kérdésektől a folyamat részleteinek megbeszéléséig. Ez a beszélgetés körülbelül 15-20 percig tart, telefonon vagy videóhívás formájában.
Ezután, ha mindketten úgy érezzük, hogy tudunk együtt dolgozni, elkezdjük a coaching folyamatot. A téma függvényében megegyezünk abban, hány alkalommal találkozunk és milyen gyakorisággal (általában 5-10 alkalom és 1-2 hetente), de ezt rugalmasan kezeljük. Ha szükséges, lehetnek további alkalmak, és ha előbb érzed úgy, hogy a témád megoldódott, akkor korábban is lezárhatjuk a folyamatot. Egy beszélgetés általában 60-90 percig tart.
Ha felkeltettem az érdeklődésedet, írj nekem!Coaching folyamat lépései a kezdeti beszélgetés után:
- Bevezető ülés: Az első alkalommal átbeszéljük a coaching folyamat sajátosságait. A továbbiakban erre hivatkozva dolgozunk együtt partnerségben, transzparensen, és figyelmet fordítva a biztonságban tartásra és a titoktartásra.
- Téma meghatározása: Az ügyfél kijelöli azt a témát, amivel foglalkozni szeretne.
- Célok kitűzése: A coach segít az ügyfélnek olyan konkrét, mérhető, elérhető, releváns, és adott esetben időhöz kötött célokat kitűzni, amelyek a folyamat alapját képezik. Részletesen áttekintjük az ügyfél jelenlegi helyzetét, beleértve az erősségeket, gyengeségeket, lehetőségeket és kihívásokat.
- Akcióterv kidolgozása: A coach és az ügyfél együttműködve kidolgozzák azokat a lépéseket és stratégiákat, amelyek szükségesek a kitűzött célok eléréséhez. A coach segít a fontos feladatok és tevékenységek priorizálásában, hogy az ügyfél fókuszáltan és hatékonyan tudjon haladni.
- Végrehajtás és nyomon követés: Az ügyfél megvalósítja a kidolgozott tervet, miközben a coach folyamatos támogatást nyújt. Rendszeres üléseken az ügyfél ha szeretne beszámol az előrehaladásról, és a coach segít az esetleges akadályok leküzdésében.
- Folyamatos nyomon követés: A coaching során állandó visszajelzést kap az ügyfél a haladásáról. Szükség esetén módosítjuk az akciótervet az egyéni igények alapján.
- Értékelés és zárás: A folyamat végén áttekintjük az elért eredményeket a kitűzött célokhoz viszonyítva. Az ügyfél számára fontos tanulságokat és tapasztalatokat összegzünk, amelyek támogatják a jövőbeni fejlődést.
- Befejezés: A coaching folyamat hivatalosan lezárul. Ha szükséges, további lépéseket vagy hosszú távú terveket is megbeszélünk.
- Utánkövetés (opcionális) Bizonyos esetekben a coach további utánkövetést is kínál, hogy az ügyfél folyamatos fejlődése biztosított legyen. Ha az ügyfél új célokat szeretne kitűzni, a coaching folyamat egy új ciklussal folytatódhat.